Honda CR-V prichádza v novej verzii Black Edition, ktorá je čierna ako uhoľ. Okrem toho je vybavená množstvom technológií.

Honda CR-V je vo svojej piatej generácii na trhu už od roku 2016. Veľmi obľúbené japonské SUV však nezastaráva. Práve naopak, robí všetko pre to, aby ostalo „up to date.“ Prináša nielen nové technologické prvky, ale aj dizajn, z ktorého vám potečú slinky.

e:HEV – hybrid ako žiaden iný

Pojem Black Edition samozrejme hovorí o čiernej úprave Hondy. Čo som však nespomenul hneď v nadpise, že toto autíčko je vybavené celkom unikátnou verziou hybridného pohonu, ktorý kombinuje prvky plug-in hybridných a mild hybridných motorizácií. Rovnaká technológia sa nachádza aj v sympatickom Jazze e:HEV, ktorý sme testovali v tomto videu. Čo to ale znamená v praxi?

Zdroj: David Schun

Mild hybridné automobily navonok spoznáte tým, že sa nedajú nabíjať z elektrickej siete. Inými slovami, nestrčíte ich do zástrčky. Maličký elektromotor, dnes často štartérgenerátor, funguje len pri rozjazde a vždy spolu so spaľovacím motorom. Naopak plug-in hybridné si viete nabiť aj zo zásuvky a ich elektromotor dokáže fungovať aj samostatne. Aký je teda e:HEV?

Je to hybrid hybridov, alebo hybridný hybrid. Nedáte ho do zásuvky, podobne ako mild hybrid, ale zároveň vie jazdiť čisto na elektrinu, podobne ako plug-in hybrid. Vzdialenosť, ktorú prejde bezemisne, je skutočne len pár kilometrov. Poskytuje však dynamiku elektromobilu s výhodami konvenčného auta. Systémový výkon 135 kW nie je veľa, kilowattíky však nastupujú veľmi dynamicky. Spotreba 6,4 l/100 km je pri takom veľkom aute dosť prekvapivým výsledkom. Musíme však povedať, že na rozdiel od Jazzu je v CR-V benzínový dvojliter. Silnejší motor so sebou prináša výrazný vysavačový efekt vtedy, keď prudko zošliapnete plyn.

Zdroj: David Schun

Black Edition – Batman by si zgustol

Novinkou v rámci CR-V je výbavový stupeň Sport Line novinkou, ktorú rovno spojili s limitovanou edíciou Black Edition. Čakáte čierne prvky? Aj ja som čakal. Napriek tomu ma tá čierna čiernota doslova pohltila. S Hondou CR-V piatej generácie už skúsenosti mám. Nikdy som nebol vášnivým fanúšikom ázijského dizajnu. V prípade Black Edition ide však o takú zmenu, že mi padla sánka. Okrem jednej chrómovej lišty vpredu a jednej vzadu sú všetky prvky karosérie čierne.

Zdroj: David Schun

Do pozornosti sa dávajú čierne zrkadlá, čierne lakované disky, čierne nárazníky, čierna stropná výplň, čierny stredový panel, čierna lišta volantu a čierna imitácia dreva. To všetko je v „céervéčke“ čierne. Len tak mimochodom, Sport Line si viete kúpiť aj v čisto bielej. Takýto Black & White koncept naozaj chválim a rád by som si naživo obzrel aj ten biely model. Čierna je však moja voľba a na Batmana, ktorého spomíname s Adamom aj vo videu, som si spomenul viackrát. Jednoducho majestátnosť, rešpekt a elegancia…

Zdroj: David Schun

Ekonomické a dynamické nemusia byť protiklady

O spotrebe som už písal. Bola dokonca o 0,2 litra nižšia, ako udáva WLTP! A to aj napriek zimným pneumatikám. CR-V ponúka až štyri jazdné režimy. Prvým je „normal.“ Režim EV funguje iba v nízkych rýchlostiach a úplne odstaví spaľovací motor iba na zopár kilometrov. Režim Eco citeľne utlmuje motor v jeho reakciách, nemusím hovoriť, prečo. A samozrejme, najviac ma bavil režim Sport. Po jeho zapnutí sa automaticky zmenila citlivosť plynu a auto ma zatlačilo do sedadla. Stovku dosiahne za 8,6 sekundy, ale prvotný pocit je WAU! Navyše, až na prípady, keď motor nabíja batériu ako zmyslov zbavený, je jazda až ohromujúco tichá aj vtedy, keď beží motor. Nárazy karosérie takmer nie sú počuť a jazda zodpovedá solídnemu veľkému autu.

Zdroj: David Schun

Technológie, ktoré spravia rozdiel

Palubné asistenčné systémy a technológie sú v aute, samozrejme, prítomné. Honda vďaka nim vyzerá veľmi „digitálne.“ Nechá si záležať na to, aby ste sa cítili ako pilot stíhačky. Technológie LKAS či ACC neznamenajú nič iné ako udržanie v jazdnom pruhu a adaptívny tempomat. Skratky však vyzerajú viac cool… Ak najprv zistíte, čo znamenajú.

Zdroj: David Schun

Multimediálny systém je asi najslabším bodom tohto auta. Inak skvelý dojem trochu rúca relatívne malý displej multimédií, ktorý navyše nemá najkrajšie rozhranie. Má však veľmi dobré rozlíšenie, uspokojujúcu odozvu a podporuje Apple CarPlay aj Android Auto, čiže pokiaľ nemáte tlačidlový telefón ako niektorí naši politici, nemusíte sa tým vôbec trápiť.

Honda CR-V Black Edition

Obrázok 1 z 23

A Batman môže aj sťahovať

Iste, aký by to bol test SUV, keby som nespomenul aj praktické vlastnosti? Štandardný batožinový priestor 497 litrov môžete samozrejme zvýšiť sklopením sedadiel. Podľa môjho názoru je viac ako postačujúci. Natlačiť chladničku a zavrieť kufor, to asi nepôjde. Inak však nebudete mať problémy. Luxusne sa budú cítiť aj spolujazdci vzadu. Okrem kráľovského miesta a príjemných sedačiek pred sebou nájdu aj USB zásuvky na nabíjanie

Zdroj: David Schun

Za rovnaký model, aký sme s Adamom testovali, zaplatíte 37 090 eur. Musím zodpovedne povedať, že výbava bola viac než dostačujúca. Cena zahŕňa už aj hybridnú technológiu e:HEV, čo ju robí, podľa mňa, veľmi atraktívnou. Jediným negatívom je, že na ňu nedostanete dotáciu.

Technické údajeHonda CR-V Sport Line Black Edition
MotorizáciaHybrid 2,0 i-MMD
Výkon / Krútiaci moment135 kW / 175 Nm
Spotreba WLTP6,6 l/100 km
Maximálna rýchlosť180 km/h
Akcelerácia 0-100 km/h8,6 s
Objem nádrže57 l
Objem batožinového priestoru497 l
Rozmery (d/š/v)4600/2117/1679 mm
Rázvor2663 mm
Cena modelu od36 490 EUR (e:HEV)
Cena testovaného kusu30 790 EUR