Renault prináša elektromobilitu aj do tohto priestranného päťdverového kombíka. S „baťerkou“ dosiahnete perfektnú spotrebu pri dennom jazdení po meste. Toto auto však má jednu chybu. Aká je, sa dočítate v našom teste.

Zdroj: Adam Žugec
Úprava: David Schun

NA-LO-ŽE-NÝ interiér

Na test sme vyfasovali MEGANE v tej najnaloženejšej výbave Intense, čo už samo sebou značí, že budeme testovať auto, kde v interiéri nebude chýbať snáď nič, na čo si človek pomyslí

Zdroj: Adam Žugec
Úprava: David Schun

Okrem tradičných vecí sme mali priplatenú opciu s názvom Winter pack… áno správne hádate, mali sme vyhrievaný volant a sedačky, vec čo človek až kým neprídu mrazy, pravdepodobne neocení… a áno, správne vidíte na fotkách, testovali sme v zime.

Mne, nakoľko som bol odchovaný na VW grupe, sa veľmi páčila palubná doska a všeobecne okolie, na ktoré šofér dovidí. V tomto prípade bol 9,3 palcový displej systému Easy Link-u krásne osadený do prístrojovky. Keď už som pri Easy Link-u… je ozaj dobrý, Renault konečne používa multimediálny systém, ktorý nielen že vyzerá ako tablet ale naozaj sa tak aj správa, má krásnu odozvu a vôbec nezamŕza. Keď som sa ním preklikával, bol som milo prekvapený napríklad z funkcie, ktorá zobrazuje cenu paliva, ktoré auto používa.

Zdroj: Adam Žugec
Úprava: David Schun

Interíér bol v tomto prípade ozaj plný dobrých detailov, nechýbal napríklad ani head-up displej, ktorý bol síce vyklápací a plastový, ale na môj obdiv fungoval veľmi pekne a aj keď niesom najväčším fanúšikom head-up displejov, tento som používal. Pre odporcov tejto technológie sa svet nezrúti tiež… táto funkcia sa dá jednoducho vypnúť a displej sa proste nevyklopí. 

Medzi ďalšie detaily, ktoré ma tešili, patrilo napríklad nasvietenie písmeniek na voliči predovky, a teda nebolo možné pomýliť si napríklad D-čko s neutrálom. 

Čo nás v tejto zime tešilo najviac bolo špeciálne kúrenie, ktoré funguje na princípe špirál a zohrialo vzduch v aute aj pokiaľ motor ešte nebol úplne teplý…. a toto naozaj v zime OCENÍTE.

Luxusný priestor

MEGANE samozrejme nie je Čech, do ktorého zbalíte celý byt v Prahe, chalupu na Morave a ešte vám ostane priestor aj na väčší nákup na mesiac. Aj napriek tomu, priestor kufra je viac než dostačujúci. Ako môžete vidiet v našom video teste, nám sa do Meganu podarilo zmestiť dva väčšie bicykle, celú našu techniku a nejaké to extra oblečenie a topánky pre prípad, že by sme sa rozhodli vyváľať sa v snehu počas natáčania.

Pýcha a zároveň mucha

Práve tieto dve veci sa dajú povedať o plug-in hybridnom systéme Meganu Grandtour. Vďaka hybridnému pohonu dokážete prejsť prvých 100 km naozaj takmer zadarmo. Podľa WLTP meraní totižto dokážete prvých 100 km presť so spotrebovaním len 1,4 litra benzínu. Samozrejme, tento fakt platí pri plnom nabití batérie. Predstavme si teda situáciu, že auto máte každú noc ako doma nabiť, ráno sadnete do auta, idete do práce a späť, prešli ste 100km a minuli ste pravdepodobne menej, ako by vás stál autobus

Vďaka pridanej batérii sa však dostávame aj k achillovej päte tohto auta. Pridaním batérie sa objem palivovej nádrže zmenšil z 50 len na 39 litrov a váha auta sa zvýšila o rovných 300 kíl (pokiaľ porovnávame s benzínovou verziou v automate). Keď sa spoja tieto dva faktory, tak je veľmi pravdepodobné, čo bude ich výsledkom… Pri dialničnej jazde má auto ozaj malý dojazd. Od auta tejto kategórie sa očakáva, že na jedno natankovanie by mohlo prejsť aspoň tých 700-800 km, čo však je od reality vzdialené tak o 250 kilometrov. Práve kvôli tomuto fatkoru je potrebné pred kúpou zvážiť, kde budete tráviť viac času. Pokiaľ ste typ, ktorý takmer celý rok jazdí len v meste, určite neváhajte a skočte po plug-in hybridnej verzii. Ak však brázdite celý rok diaľnice, odporúčam uvažovať skôr o benzínovom či dízlovom variante.