V poradí už tretí elektircký Renualt, ktorého test Vám prinášame. Tento bol však od predošlých dvoch iný, viete v čom? Nami testované hybridné Clio (tak ako aj ktorékoľvek iné Clio v ponuke) nebolo plug-in hybridné a malo menší elektrický dojazd. A že mu to vôbec neublížilo.

Clio zaznamenalo okamžitý úspech už po spustení produkcie a v roku 1991 získalo prestížny titul Európske auto roka 1991 a začalo napĺňať význam svôjho názvu. Názov Clio totiž pochádza z gréckeho mýtického slova „kleio“, čo v preklade znamená „slávny“. Clio túto slávu žne stále a dnes poznáme jeho už piatu generáciu, ktorá neostáva svôjmu názvu nič dlžná.

Zdroj: Adam Žugec

Premiéra E-TECHu v Cliu

Päťková generácia Clia je prvá, ktorá dostala hybridný pohon, vďaka ktorému toto auto jazdí v meste až 80 percent času na elektirický pohon. Vďaka tejto fíčurke bolo naše Clio veľmi svižné a vynímalo sa na stupienku víťazov v rozbehoch na križovatke… Mali ste vidieť pohľady šoférov, čo si mysleli, že nás vydymia a my s Cliom sme ich ekologicky predbehliiii 🏎️. Zrýchlenie z nuly na sto nie je až tak dych berúce (9,9 sekundy) a zrýchlenie z 0 na 50 sme nemerali. Verte ale, že Vám plne postačí. 

Okrem baterkou poháňaného elektromotora sa o auto stará benzínom prebúdzaný motor, do ktorého sa naraz zmestí ať 1,598 litra pohonnej hmoty. Táto hodnota by mohla prezrádzať veľmi výkonné malé auto… Je však veľká škoda, že tento motor nie je prepĺňaný turbodúchadlom. Táto menšia chybička krásy zapríčiňuje trošku pomalší nástup výkonu pokiaľ sú batérie vybité.

Pokiaľ sa zapája aj spaľovací motor aj elektrina, auto dokopy dostáva 140 koníkov kombinovaného výkonu a o jeho skrotenie sa stará multimódová automatická prevodovka s dvomi stupňami pre elektromotor a štyrmi pre spaľovací motor.

Zdroj: Adam Žugec

 

Na prvý pohľad inkognito

Doba, kedy elektormobily a hybridy boli ufónske vesmírne lode, je už dávno preč. Podľa rovnakého trendu sa riadil aj team dizajnérov v Renaulte a Clio E-TECH nedostalo takmer žiadne rozlišovacie prvky. To veľlmi kvitujem, pretože Clio piatej generácie má naozaj veľmi pekný dizajn, ktorý auto opticky rozširuje a bola by škoda to pokaziť. Klasický laik spozná rozdiel na prvý pohľad len v prípade, že sa zapozerá na kufor, kde môže vidieť emblém E-TECH či príjemne pôsobiaci modrý pásik. Všimne si to ešte možno vtedy, keď okolo neho prefrčíte a on nebude počuť žiadny zvuk motora.

Zdroj: Adam Žugec

Interiér tak, ako ho poznáme

Interiéru, jeho ergonómii a dizajnu sa dnes veľmi venovať nechcem, kedže v Cliu, tak ako v každom inom modernom Renaulte, je interiér a jeho spracovanie na dobrej úrovni a je veľmi podobné.

(Pre tích, ktorí nečítali a nepozerali naše predchádzajúce testy) Sedačky veľmi pekne držia telo aj v zákrutách (samozrejme nie je to na úrovni škrupinových) a zároveň sú pre šoféra veľmi veľmi pohodlné a ani šofér väčšieho zrastu netrpí ani pri dlhšej jazde. O šoférske pohodlie sa stará dnes už známy multifunkčný volant, ovládajúci takmer všetko čo potrebujete okrem hudby. Tá sa v Renaulte stále ovláda ovládačom hneď pod volantom.  

Čomu sa dnes však venovať budem, sú prvky, ktoré nás v Cliu prekvapili. Renault tu dokazuje, že drahé namakané asistenčné systémy nepatria len do veľkých prémiových vozidiel. Do malého Clia boli schopní zmestiť nielen výbavu ako 360 stupňové senzory (čo nie je až tak neobvyklé), ale nami testované Clio malo ešte aj 360tkovú kameru… Klobúk dole…

Po naštartovaní a zapnutí rádia nás však prekvapila ešte jedna NALOŽENÁ vec. Bose audio!!! Pre audiofila čosi úžasné a konečne som sa cítil ako v Trafe pred koronou… A vraj sa na diskotéke nedá byť triezvy. Zvuk Vám budem opisovať len ťažko a preto sme to pre Vás zakomponovali s Dávidom aj do nášho video testu. 

Niekoľko prekvapení v kufri

Aj keď kufor Clia nie je ten najväčší, čo však odpovedá aj triede auta, po jeho otvorení nájdete niekoľko prekvapiek. Prvé, to pri otváraní kufra je trošku nepríjemné, kufor sa otvára tlačítkom nad ŠPZ (ktoré býva rado špinavé), a následne musíte otvoriť kufor ako taký. Hneď ako si utriete prst a pozriete sa do kufra Vás poteší pohľad na BOSE subwoofer. Pod dnom kufra sa nachádza dnes už skoro vymretý druh REZERVNÉ KOLESO. Áno, wau, ani ja som ho už chvíľu v nových autách nevidel.

Renault-Clio-E-TECH-Carguyssk-05

Obrázok 1 z 16