Nová identita Oplu je super. Teda minimálne podľa mňa. Nový Opel Mokka je druhým Oplom postaveným na PSA-ckej platforme, hneď po Corse. Prináša nahliadnutie do dizajnového jazyku značky a my sa z tejto zmeny tešíme.

Mokka je prvým SUV od Oplu, ktoré bude ponúkané aj v plne elektrickej vezrii. Nám sa však dostala na krátky pár hodinový test tradičná benzínová verzia s motorom 1.2 Turbo s osem stupňovou automatickou prevodovkou (túto kombináciu poznáme z Peugeotu 208, 2008 čo Oplu Corsa). Benzínová jedna dvojka je taktiež, rovnako ako u súkmeňovcou dostupná v dvoch výkonnostných variantách a to 100 koní a 130 koní. Milovník klasického dízla sa bude musieť uspokojiť s motorom 1.5 CDTI s výkonom 110 koníkov a žiaľ len manuálnou prevodovkou.

Fresh exteriér

 

A práve tu nastal naaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaajväčši pokrok. Dizajn starej Mokky bol ako to povedať…No určite nie pre mňa, zaujať mohol možno konzervatívneho klienta. Bol určený skôr pre v mojich predstavách 50+ ročného klasického nemca, ktorý rozmýšľa len 2+2 a najvačšia emócia je preňho nie úplne rovná linka. Nová Mokka je však presným opakom tejto definície, je trendy a fresh. Svojím dizajnom možno dokonca predbieha dobu, o pol roka – rok a jej krivky budú v móde čo nevidieť. Úprimne neviem, čo lákalo pohľady viac, či pekná trojfarebná karoséria, alebo premakaná 

Zdroj: David Schun

Tradičný ale moderný interiér

Milovníci klasiky nebojte sa. Interiér je robený tak, že nemusíte mať špecialnu maturitu, na to aby ste sa v ňom dokázali zorientovať. Tu sa ukázal tradičný Nemec. Interiér je síce nabúchaný veľkými displejmi a modernou technológiou, ale je to Nemec. Jednoducho sa v ňom zorientujete aj po slepiačky. David do zvládol. 

Tešíme sa na dlhší test

S Oplom Mokka sa nám počas testovacieho dňa podarilo zžiť tak, že sme ho ani nechceli vrátiť. S štartovacou cenou len niečo cez 15 tisíc sa veľmi ľahro môže stať populárnou voľbou vo svojej kategórii. Čo naň hovoríte?