Na jar roku 2021 očakávame novú, už tretiu, generáciu jedného z najpredávanejších kompaktných crossoverov. 

Zdroj: Nissan

Nová generácia modelu Qashqai má podporiť cieľ automobilky, aby do roku 2024 predávala 50% elektrifikovaných vozidiel. Bude postavená na novej aliančnej platforme CMF-C, ktorá má v tomto modeli aj svoju európsku premiéru. Z palety pohonov bude k dispozícii už známy 1,3-litrový turbobenzín, ktorý je však doplnený o 12V mild-hybridný systém ALiS (Advanced Lithium-ion battery System). Úplnou novinkou bude verzia E-POWER, ktorá čerpá baterkovú technológiu z modelu LEAF. 

Zdroj: Nissan

1,3 DiG-T 12V ALiS MILD HYBRID

1,3-litrový turbobenzín s mild-hybridom bude k dispozícii v dvoch výkonových verziách. Slabšia z nich má 140 koní a 240 Nm a je kombinovateľná výlučne so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Silnejšia má výkon 160 koní a 260 Nm v spolupráci s manuálnou prevodovkou a 270 Nm v spolupráci s prevodovkou CVT. Verzia s CVT je jediná, ktorá môže mať pohon 4×4. Mild-hybridný systém pridáva 22kg na hmotnosti, čo ale automobilka kompenzuje použitím ľahších a pevnejších materiálov. V porovnaní so stále predávanou generáciou má byť ľahšia o 60 kilogramov a pevnejšia až o 41%.

Zdroj: Nissan

E-POWER

Táto verzia kombinuje 1,5-litrový benzínový motor s elektromotorom. Výkon predstavuje 190 koní a 330 Nm. Jedinečným prvkom tejto verzie je, že benzínový motor je používaný výlučne na tvorbu elektrickej energie, ktorá je prenášaná na predné kolesá prostredníctvom elektromotora. Vďaka tejto technológii majú byť reakcie na stlačenie akcelerátora výrazne rýchlejšie ako pri čisto spaľovacích motoroch, či tradičných hybridoch. 

Táto verzia bude v predaji od roku 2022. 

Zdroj: Nissan