Chceli Nemci pôvodne Amarok alebo Touareg? To teraz nezistíme, ale našťastie tu máme oba modely!

Príbeh konceptu ACC sa písal v dobe, kedy sa o Touaregu ani Amaroku ešte nechyrovalo. Dá sa povedať, že istým spôsobom postavil základ pre oba modely práve tento koncept. Prvý do série však prišiel obľúbený Touareg, ten dnes poznáme už v tretej generácii. Touareg sa už od svojho predstavenia v roku 2002 vyrába pre celý svet práve u nás, v Bratislave. Ale späť k ACC.

Motoricky odkázaný na zdolanie každého terénu

Pri tomto koncepte sa vo VW o downsizingu jednoznačne nerozprávalo. ACC mal dostať do vienka turbodízel V10, ktorý by poskytoval až 313 koníkov a silu 750Nm. Tomuto výkonnému motoru sekundoval šesťstupňový automat a štvorkolka so vzduchovým podvozkom.

Zdroj: VW

Pokusný králik

Zdroj: VW

AAC – Advanced Activity Concept

Keďže išlo čisto o koncept, VW sa v tomto prípade rozhodol experimentovať. Medzi experimentálne prvky patrili napríklad dvere, ktoré sa otvárali do dvoch rôznych strán, tzv. „suicide doors“. Vďaka tejto fíčurke sa do ACC malo pohodlne nastupovať a dávalo to konceptu veľmi zaujímavý štýl.

Zdroj: VW

AAC – Advanced Activity Concept

Koncept sa postupne stal realitou

O dva roky neskôr VW predstavilo reálne SUV, ktoré dnes poznáme pod názvom Touareg. Touareg bol vytvorený spolu s koncernovými konkurentmi Audi Q7 a Porsche Cayenne. Táto „svätá“ trojka priniesla spojenie terénneho vozu s kompletným komfortom a luxusom tradičnej cestnej limuzíny. 

Zdroj: Wheelsage

Všetky tieto tri modely sa dnes vyrábajú v našom závode v Bratislave, kde sa za normálnych okolností môžete na ich výrobu aj pozrieť.

Ďalším krokom k naplneniu vízie tohto konceptu bolo predstavenie ďalšieho terénneho Volkswagenu. Tento krát išlo o pick-up skoro ako na fotkách konceptu len s „drsnejším“ kukučom a o niečo menším luxusom na palube. VW v roku 2009 prinieslo na trh Amarok, SUV z radu úžitkáčov, ktoré sa však nestratí v lepšom výbavovom stupni ani na luxusnejšom parkovisku.

 

Zdroj: Wheelsage